10 Sep 2017 - 14:51
Kolovoz 2017: Hvala lijepa za gostoprimstvu i pomoc u Livnu, Priluke i Zabrisci! Dank aan leerlingen en begeleiders van Het Baarnsch Lyceum!

10 Sep 2017 - 14:47
21e project was weer een groot succes! Kids en leerkrachten in Livno, Priluka en Zabrisce starten vol moed en hoop het nieuwe schooljaar!

12 Jul 2017 - 10:36
Tussen 24 en 31 augustus 2017 is het nieuwste klusteam van Het Baarnsch Lyceum te vinden in Priluka, Zabrisce en Livno. Vidimo se uskoro!

12 Jul 2017 - 10:33
Mooie materiaaldonatie van Heutink uit Rijssen! Bosnische kids beginnen dankzij Heutink met een inspirerend basispakket aan hun nieuwe jaar!

Zar ima mjesto bolesti i muka

Gdje trpi, pati, strada čovjek živ?
Zar ima mjesto gdje udara ruka,
I živiš onim koji ti je kriv?...

Fragment uit “Jama” door Ivan Goran Kovačić (1913-1943)

Is there a place where suffering and pain
Men suffer, and endure, but yet alive?
Is there a place where men forget again
And live with those who wronged them by their side?..

Welkom op de site van de Stichting Liaison in Bosnië!

Onze stichting is op dit moment actief in Kanton 10 van Bosnië en Herzegovina. De vreselijke gevolgen van de oorlog (1992-1995) zijn nog steeds zichtbaar in de inwoners en het landschap. Wantrouwen en verloren hoop vormen een wankele basis voor verdere ontwikkeling. Kinderen ‘genieten’ onderwijs onder soms zeer erbarmelijke omstandigheden. Omdat juist kinderen de sleutel tot een hoopvolle toekomst vormen, wil de stichting hen graag ondersteunen.

Daarom verwerven we financiële middelen om basisscholen in Bosnië te renoveren. Projecten voeren we uit met lokale werklieden. Materiaal kopen we in Bosnië en ondersteunen daarmee de lokale economie. Leerlingen van Nederlandse scholen helpen mee bij de uitvoering van deze projecten. Zij dragen met hun betrokkenheid bij aan het welzijn van jonge generatiegenoten.

Uw donaties en hulp geven dus betere onderwijsomstandigheden, hoop en toekomst aan jonge kinderen in Bosnië. Uiteindelijk zullen zij het verschil moeten gaan maken. Een nieuwe generatie, die de kansen van dit mooie land vol mogelijkheden moet gaan benutten. Een generatie die op een dag in alle vrede met elkaar leeft omdat schrijnende verschillen op grond van geloof en komaf zijn weggevallen. Wat een mooi moment als de vraagtekens uit het gedicht van Kovačić eindelijk vervangen zijn door heldere hoopvolle uitroeptekens.

De Stichting Liaison in Bosnië heeft de status van een Algemeen Nut Beogende Instelling. Uw giften zijn door deze ANBI-erkenning fiscaal vriendelijk te verwerken.

Een  goed doel steunen, was nog nooit zo aangenaam voordelig!

Interesse in het werk en de doelstellingen van de stichting? We nodigen u uit om op uw gemak verder te lezen. Uw reacties en ondersteuning stellen we zeer op prijs.