Oct 19, 2011

Stichting Liaison in Bosnië biedt tennismateriaal aan in DRVAR
Op 13 oktober 2011 bood de Stichting Liaison in Bosnië tennismateriaal aan in DRVAR. De voorzitter van deze club, Marko Miljević, nam de rackets, ballen, shirts met veel genoegen in ontvangst. Verder overhandigde de stichting een bespanmachine aan de club.
Hierdoor hoeft de vereniging niet meer uren te rijden om kapotte rackets te repareren.

Intussen zijn de eerste rackets met succes bespannen, zo liet de voorzitter al trots via een e-mailbericht weten. Het materiaal is bijeengebracht door een gerichte actie van de BLTC uit Baarn. Het jaarlijkse Baarn Open legde een aangenaam pragmatische link met de geplande werkweek van de leerlingen van Het Baarnsch Lyceum. Het materiaal werd verzameld en de vereniging bracht € 450,- bijeen via een loterij. Dit geld werd gebruikt voor de aanschaf van de nieuwe Stringway bespanmachine. Op de bijgevoegde foto zien we de club leerlingen die op hun route door Kanton 10 na het aanbieden meteen de spullen in DRVAR uittestte.

De keuze voor deze vereniging in DRVAR werd mede bepaald doordat deze club jaarlijks toernooien organiseert voor de jeugd uit DRVAR en omgeving. De Bosnische kinderen kunnen gratis lessen volgen en hebben nu dan ook deugdelijk materiaal voorhanden om zich zelf meer te ontwikkelen. Een geweldig mooie impuls voor de jeugd in DRVAR en omgeving, zo bestempelde Marko de overhandigde goederen.

Ook de pers volgde met interesse de overhandiging, getuige de volgende links:

news on livnonovine.com.. :)

news from Drvar event :)