Jun 14, 2012

Twee docenten van Het Baarnsch Lyceum fietsen van LIVNO (Bosnië) naar Baarn (Nederland)
In augustus zullen Kees van Bueren en Mathijs de Ruiter de laatste twee weken van het zomerreces sportief invullen. Zij overbruggen per fiets de afstand tussen LIVNO en Baarn. Toch zo’n kleine 1800 kilometer! Zij ondernemen deze tocht om geld op te halen voor drie nieuwe renovatieprojecten in Bosnië.

Beide sportievelingen zijn als docent verbonden aan Het Baarnsch Lyceum. Kees van Bueren was tijdens de eerste projecten van de stichting in 2011 ook al actief betrokken bij het werk van de stichting. Inmiddels heeft hij in collega Mathijs een sportieve medestander gevonden.

26 leerlingen van Het Baarnsch Lyceum zullen in september van dit jaar een week actief en enthousiast aan de slag gaan op 3 of 4 scholen in Bosnië. Net als vorig jaar werken Het Baarsch Lyceum en de stichting samen om de nieuw geplande renovatieprojecten uit te voeren. De hulp betreft hier opnieuw fondsenwerving en daadwerkelijke ondersteuning bij de uitvoering van de projecten. Dus geld inzamelen, schuren, verf afkrabben, pleisteren, verven, laminaat leggen etcetera. Daarnaast zullen de leerlingen Engelse conversatielesjes geven aan de Bosnische kinderen van de betreffende basisscholen.

Een aantal leerlingen van de groep heeft de kans gegrepen om de nu al gedenkwaardige fietstocht in te zetten voor hun fondsenwerving. Zij zijn op zoek naar sponsoren die een deel van het uitdagende fietstraject voor hun rekening nemen. Ook zijn ze druk bezig sponsoren voor de te renoveren lokalen te werven. Of de sponsoren daar iets voor terug krijgen? Absoluut! Neem gerust contact op met Valentijn van der Burg op 06-81158587 of via valentijnburg@me.com .

We zullen u geregeld op de hoogte houden van de actuele ontwikkelingen! Zelf interesse in sponsoring? Klik dan door naar de button Steun ons.

Volg de fietsers door hun dagboek te lezen!