Sep 27, 2012

Project afgerond! Project 4: Ljubuncic
De afspraak was dat de lokale mensen zelf de drie lokalen op de eerste verdieping zouden lamineren en schilderen. Het in juli bestelde laminaat arriveerde echter pas op maandag de 17e september. Net voor onze komst. Ter compensatie had men dan ook maar de lokalen op de benedenverdieping geschilderd. Deze klus was eigenlijk voor ons bedoeld. Ook hier dus volop verandering in het programma en opnieuw hulde aan onze leerlingen en hun begeleiders voor de flexibiliteit. Gewoon begonnen en nieuwe zaken gezocht.
In de school in Ljubuncic hebben we de volgende zaken bereikt:

• In plaats van 3 lokalen hebben we alle 6 lokalen volledig gelamineerd! Geweldig vakkundig gelegd. Vanzelfsprekend moesten eersten de oude vloeren worden verwijderd…. Vier kruiwagens stof kwamen onder de oude houten vloeren vandaan! Het gebouw was omgeven door een dikke wolk die maar heel langzaam wegdreef. Als je het gebouw naderde, vlogen de planken om je oren! Wat een krachtsinspanning en wat een opluchting toen dit deel klaar was! De stofmaskers konden eindelijk af en het opbouwwerk kon beginnen!
  • De entree van de school is opnieuw gesausd en voorzien van een frisse kleur. Deze kleur liep door op de voorkant van het gebouw.
  • Het houtwerk binnen de entree is ook volledig geschuurd en opnieuw geverfd in wit.
  • De 50 meter lange wand van het speelveld is in een frisse witte kleur gegoten en op de zaterdag voorzien van kleurrijke tekeningen door onze artistieke leerlingen. Wat een inspirerende entree!
  • Het hekwerk van de trap is geschuurd en in een nieuwe kleur geverfd zodat ook de loop naar boven weer lichter is
  • Daarnaast zijn ook weer vele spelletjes gespeeld op het speelveld, lesjes gegeven in het Engels en is iedereen verbaasd door de inzet van onze leerlingen.

Ook hier weer een aangename ondersteuning van de ouders in de vorm van heerlijke hapjes en de nodige frisdrank. Gastvrijheid in optima forma. Op zaterdagmiddag organiseerde de school voor alle harde werkers op beide scholen een picknick in het veld tegen de bosrand. We waren aangenaam verrast door de gegrilde lekkernijen. Een enkeling moest even slikken bij het zien van een heel varken en een heel schaap…. Na de nodige toespraken kregen alle leerlingen een certificaat als dank met een lokaal aandenken. Ook op deze school komt een plaquette met de sponsoren te hangen in de centrale hal ter herinnering aan een hele bijzondere werkweek met dito resultaten.

Na dit afsluitende festijn werden beide scholen nog bezocht zodat alen een heldere indruk kregen van datgene wat de anderen hadden gepresteerd.

Lees meer over dit project!